Sivut

keskiviikko 27. tammikuuta 2016

Uusi kumppani

Harmaa on uusi kellastunut valkoinen!

Heti melkeinpä samana iltana kun vanhasta ompelukoneestani aika jätti, olin jo etsimässä uutta kumppania. Koska suosituksia on varmasti yhtä monta kuin eri koneiden käyttäjiäkin, lähdin etsiin ilman mitään tekniikan maailman testejä. Päädyin Singer Heavy duty 4432:een lähinnä siksi että se sopi budjettiin (äitiyslomalla ei osteta 700 euron ompelukonetta vaikka olisi kuinka järkevää tahansa, enkä myöskään kokenut että mulla olisi aikaa lähteä katseleen käytettyjä), oli söpö (no joo!) ja Singer. Vaikka uusia Singereitä on haukuttukin niin silti. Mun saumuri on myös uusi Singer, onhan se kevyt muovinen rimpula mutta kyllä se moitteettomasti toimii. Ja täytyy muistaa sekin että mä en ompele todellakaan mitenkään päivittäin, enkä viikottain. Mulla ei tarvitse olla kovinkaan pro laite koska suurimman osan ompeluista vedän sillä rimpulasaumurilla kuitenkin ja tällä vaan tikkaukset, vetoketjut yms.


Luonnollisestikaan en ole ehtinyt tätä käyttään vielä paljoa mutta ainakin se toimii. Tässä tosiaan on verrattuna mun entiseen seitkytlukulaiseen kaikki normaalit herkut kuten napinläpien ja nappien ompelu, joustotikit yms. Saas nähdä koska uskallaudun niitä kokeileen. Vetoketjupaininjalkaa jo yritin vaihtaa mutta en jaksanut sitten perehtyä ohjeeseen kuitenkaan kun oli vähän kiire ja hälinää (no, perus lapsiperhemeininki), koneen langoitin ilman ohjetta kun se nyt vaan oli niin perus. Tässä on muuten joku vekotin joka laittaa langan neulansilmään mutta en käyttänyt sitäkään koska mulla ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa sillä saralla ja luin arvosteluista (joita luin varmasti lähemmäs sata  ennen ostopäätöstä) että on hankalampi käyttää se kuin langoittaa itse. Kyllä mä sen ohjekirjan kuitenkin luin läpi vaikka en kaikkea käytännössä kokeillutkaan. Vielä.


Erityisesti mun mieltä lämmittää läpinäkyvä puolakotelo (joka tosin tietenkin on sekin aika rimpula, mutta on tässä kuitenkin kahden vuoden takuu) ja paininjalka jonka saa normaalin lisäksi extrakorkealle kun ompeleen paksuja asioita. Ja mullahan on tapana aina välillä vähän revitellä. Niin joo, tässä on korkeammat puolat kuin vanhassa, mahtuu enemmän alalankaa, huippua!


Jee! Lupaan sitten raportoida joskus myöhemmin lisää että hajosko heti tms. Nyt en uskalla vielä oikein sanoa muuta kuin että en ainakaan pettynyt kun koneen laatikostaan esille otin ja vähän ompelin. Täytti odotukset kyllä. Ja mikäli arvosteluihin on uskominen, tää ompelee ihan h:n nopeeta!

5 kommenttia:

  1. Onnea uuden ompelukoneen omistajalle! Minunkin pitäisi hankkia tuon tapaisen ompelukoneen eikä sellaisen, missä on digitaalinen näyttö. Katselin ompelukoneita kässämessuilta ja pää meni pyörälle laajasta valikoimasta.
    Kieltämättä tuntuu oudolta katsoa harmaata ompelukonetta mutta sehän on kiva vaihtelu aina valkoisiin ompelukoneisiin tottuneille.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tää harmaa on niiiiiiiin hieno! Ei semmonen vanha kellastunut valkoinen vaan just komee! :D

      Tää on kyllä ihan tuuripeliä tää ompelukoneen hankkiminen. Paikan päällä hyvä myyjä puhuis mut ihan pyörryksiin ja sais ostaan jotain mitä en edes halua jne.

      Poista
  2. Kiva kuulla käyttökokemuksia sitten myöhemmin. Minulla ei ole kotona omaa konetta ollenkaan. Pää menee pyörälle, kun yrittää miettiä mikä kone olisi minulle just hyvä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jospa kerkeisin jossain välissä ompeleen niin tosiaan palailen sitten asiaan :) Meillä ei oikein voi iltakympin jälkeen ommella kun kuuluu naapureihin niin plaah :( Mutta joo, ompelukoneen valinta on kyllä kinkkistä! Onneksi mulla ei ollut hirveesti odotuksia niin oli helppo ottaa vaan joku perus.

      Poista
  3. Minäkin jään seurailemaan käyttökokemuksia. Itsellä on halpis Sestra joka on alkanut melkoiseksi melutoosaksi :D Joten uutta ompelukonetta siis kehiin tässä.

    VastaaPoista