Sivut

keskiviikko 4. marraskuuta 2009

My 30 minutes - vieraileva luennoitsija

Kesäkuussa PAX-festareiden Urban Knitting Factorylla joku opettaja pyysi puhelinnumeroani koska oli nähnyt mun neulegraffitin Ruoholahdessa ja ajatteli että voisin tulla joskus koululle kertomaan neulegraffiteista.

Tänään se päivä koitti.

Lauttasaaren yhteiskoulun taito- ja taideaineviikolla.

Minä ja auditorio.





Kuulijoita saapui paikalle mun mittapuun mukaan tosi paljon. Oli sali puolillaan varmasti! Etukäteenhän jännitin hirveesti koska olen aika huono esitysten pitäjä. Mutta täähän meni ihan hyvin! Alussa vähän oli hankalaa mutta siitä se sitten lähti! Ja sain tosi paljon kysymyksiä esityksen jälkeen!!! Olin positiivisesti yllättynyt koska olin varma että kukaan ei kysy mitään paitsi ehkä opettajat kohteliaisuussyistä. Mutta olin niin väärässä! Kysymyksiä tuli paljon ja hyviä kysymyksiä todellakin! Lopuksi tietysi tyypillisesti yläastemeiningillä touhu lähti hysteeriksi, pojat varmaan pelkäsivät joutuvansa vielä takas tunnille jos mun esitys ei kestä koko 45 minuuttia ja alkoivat kyseleen hirveellä tahdilla kaikkia epäolennaisia asioita ja opettajat alkoivat jo hyssyttelemään mutta mä laannuin yläastelaisen tasolle ja nautin tilanteesta ja vastasin kaikkeen. Mä oon nimittäin itse ollut juurikin samanlainen! Muistan niin hyvin miten itse aikoinaan yritin pitkittää yläasteella tuollaisia lähinnä siksi ettei tarvitsisi mennä välitunnille (eli ulos pakkaseen) :D

Ruokatunnilla pidettiin koulun aulassa pientä neulegraffitipajaa ja jotkut neuloivat mun esityksen aikanakin, ihanaa :') Opettaja neuloi neulekoneella, muut puikoilla. Ihastelin koulun ihania värikkäitä ja glitterkoristeltuja neulepuikkoja, ei meillä vaan koskaan sellaisia ollut (no okei, ehkä sellaisia ei ollut olemassakaan silloin yli 10 vuotta sitten, heh, voi luoja että oon vanha!). Lisäksi näin laitteen jolla tehdään tupsuja! En tiennytkään että sellaisiakin on! :D

Oman tuotokseni kiinnitin tietysti kaikista keskeisimmälle paikalle koulun sisäänkäynnin edessä olevan katoksen pylvääseen.



Jäi tosi hieno fiilis tästä kaikesta! Ei haittaa siis ollenkaan että jouduin ottaan töistä vapaata tämän vuoksi.

Terveisiä kaikille, jotka tänne löysivät! Minä kun en kirjoittanut blogin osoitetta esitykseen vaan kehotin käyttämään googlea jos haluaa lisätietoja neulegraffiteista. Siihen joku poika vastasi, että "ihan ku kaikilla ois jotku internetit himas, hei!" xD Mutta en vaan halunnut tehdä mitään numeroa blogistani, jotain yksityisyyden suojaa sentään :D Edes vähän.

11 kommenttia:

  1. Jei! Arvasin, että tuo olis kiva juttu!:)

    ((p.s. Mistähän tää ohjelma arpoo noi sanavahvistukset? Mulla näyttäis lukevan horpsola.:D Vai oonko mä vaan väsynyt, kun tuo naurattaa...))

    VastaaPoista
  2. Oli kyllä kiva :)

    Hahaa, noista voisi kirjoittaa jonkin listan että mitä hassuja sanavahvistuksia on ollut :D

    VastaaPoista
  3. Sähän alat oleen jo melkein superjulkkis, koulussakin käyt esitelmöimässä.
    [sanavahvistuksena muuten ronsion:)]

    VastaaPoista
  4. Mahtavaa! Oli varmasti hyvä esitys. :)

    Sanavahvistus: kingin

    VastaaPoista
  5. No en tiedä että oliko hyvä mutta toivon että oli :)

    Hyviä kyllä nuo sanavahvistukset tänään :D

    VastaaPoista
  6. Loistavaa, että se meni hyvin, ja miksei olisi mennyt, sillä onhan tuo aiheena mielenkiintoinen tuolle ikäryhmälle:)!

    VastaaPoista
  7. heippa ja kiitos tän päiväsestä, erittäin kiinnostavasta esityksestä meidän koululla! löysin tän sun blogis googlettamalla (sillä olen, yllätysyllätys henkilö, jolta tosiaan löytyy se internetiksi kutsuttu härdelli kotoota... :D)
    harmi vaan, etten osaa virkata enkä kutoa, muuten aloittaisin EHDOTTOMASTI tämän harrastuksen!

    tuoppas joskus tänne Lauttasaareen lisää noita neuleita! (:

    t. eräs oppilas auditoriosta

    VastaaPoista
  8. Salka: Uskon kans että aihe oli mielenkiintoinen heille :)

    Anonyymi: Hei, tervetuloa! Hyvä että löytyi kiinnostusta etsiä tänne :) Virkkaus ja neulominen on tosi helppoja oppia, suosittelen kokeilemaan :) Neulegraffiteja tuon varmasti jos sielläpäin satun liikkumaan. Harmi ettei Lauttasaareen yleensä ole mitään asiaa :D

    VastaaPoista
  9. Älä ota itseesi, mutta en henkilökohtaisesti tunne ketään, joka pitäisi noista neulejutuista.
    Mitä mieltä olet siitä, että jos tällaista toimintaa harrastavalla henkilöllä on oikeus levitellä näitä neulegraffiteja pitkin kyliä, niin onko jollain toisella oikeus heittää ne roskikseen, mikäli hän ei pidä niistä?
    Koitatko levittää noilla jotain sanomaa tms.?

    t. ihmettelijä

    VastaaPoista
  10. En ota itseeni, asialliset kommentit otetaan kyllä ilomielin vastaan :) Minä taas en henkilökohtaisesti tunne ketään joka noista ei olisi pitänyt mutta se varmaan johtuu vain siitä että kukaan ei kehtaa sitä päin naamaa mulle sanoa :D

    Tottakai yhtä lailla ihmisillä on oikeus heittää näitä roskiin kuin mulla niitä kiinnitellä. En ole koskaan väittänyt että niin ei saisi tehdä tai että sitä halveksin. Tottakai harmittelen sitä että niitä poistetaan mutta ymmärrän täysin että tottakai aivan yhtälailla niitä saa poistaa kuin kiinnittääkin. Minä kiinnitän ja toivon että saavat olla paikoillaan ja ilahduttaisivat jota kuta mutta enhän minä sille mitään voi jos eivät pysy. Antaa kaikkien kukkien kukkia.

    Minulla ei ole mitään sanomaa näiden takana, kunhan vain teen koska ovat mielestäni kivoja.

    VastaaPoista