Sivut

keskiviikko 6. tammikuuta 2016

Nokkosia sukissa

Syksyllä hehkutin että laitan Lankamaailmasta saamani nokkoslangat heti puikoille. Noh, laitoin pari kuukautta myöhemmin. Nyt on sukat jaloissa. Ei edes paha marinointiaika siis!


Lanka: Onion nettle sock yarn (saatu Lankamaailmasta), 70 % villaa, 30 % nokkosta
Puikot: 2,5 mm
Ohje: Ei ole. Kuvio on muunnelma jostain silmukkakirjasta bongaamastani kuviosta.


Kuvio ei sitten oikein sopinutkaan näin ohueeseen lankaan joka ei ole ihan tasavärinen ja josta törröttää nokkoskuitua. Eli se ei meinaa erottua. Ei haitannut kuitenkaan niin paljoa että olisin purkaan alkanut, kivat sukat tuli! Tein tarkoituksella lyhyet varret etteivät pilkota kengistä kun aina ei välttämättä halua että sukat näkyy.





Tykkään kyllä tästä langasta, oli mukava neuloa ja mukavan tuntuiset sukat tulivat. Jos vaikka ostaisi jotain muuta väriä niin saisi näiden jämistä raidat :)

17 kommenttia:

  1. Mahtava makrokuva neulepinnasta, näyttää kokeilemisen arvoiselta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siitä tuli vahingossa hieno vaikkakaan ei kovin informatiivinen kuva :D

      Poista
  2. Nokkonen kuulostaa kyllä jännittävältä sukkamateriaalilta! Pitää itsekin harkita, kauniilta näyttää :)

    VastaaPoista
  3. Nätit tuli! Mielenkiinnolla jään odottamaan, josko joskus postaat niiden kestävyydestä.;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä itse asiassa harkitsin että bloggaan näistä vasta sitten kun olen käyttänyt jonkin aikaa ja pessyt pari kertaa. Ehkä palaan siis vielä asiaan, tehokäytän näitä ensin hetken :D

      Poista
  4. Millaselle ne tuntuvat jaloissa? Onko karkee tai pisteleekö se nokkonen? Olisin myös kiinnostunut siittä kestävyydestä, nimittäin äitini on nokkos fani ja voisin kokeilla tuommosta lankaa mikäli on suht kestävä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minusta tuntuu ihan normaalille villasukalle, siis semmoselle ei-pistävälle. Pehmeät ovat. Toisaalta mä olen ehkä vähän huono arvioimaan koska pidän pisteleviä 7 veljestä -sukkiakin paljaissa jaloissa :D Mutta sanoisin että ei pistele nämä. Voisin kyllä tosiaan raportoida sitten kun ovat olleet jonkin aikaa käytössä! :)

      Poista
  5. Minä tein tuosta samaisesta langasta kämmekkäät ja kivat tuli. Ihastelin langan pehmeyttä ja neuletuntumaa. Sun sukissa on kyl mieletön tuo väri ja onhan kuviokin nätti :).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, tässä oli kyllä kiva tuntuma :) Ja pehmeys! Tää väri on tosi kiva!

      Poista
  6. Eikös nokkonen ole aika kestävä kuitu? No, kauniilta näyttää ainakin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla ei ole tietoa asiasta mutta uskoisin että on. Kaksi päivää on nyt sukat olleet jalassa eikä mitään kulumajälkiä (joissakin kun tosiaan saattaisi jo tässä vaiheessa olla).

      Poista
  7. Kivat! Mä marinoin yhä omia keriäni :D Mut oon miettinyt että kuinkahan pitkävartiset noista sais? Siis että jäikö lankaa kuinka? Mulla on about 39 jalka....Tai sit pitää alottaa kärjestä ni voipi tehdä niin pitkät varret kun tulee :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on 42 jalka ja keristä jäi kyllä ihan kivasti vielä joten uskon että saa aika pitkävartiset kyllä. Voisin tietty tässä vaiheessa käydä punnitsemassa sukat... joo, 65 grammaa painaa nää mun nelikakkoset eli lankaa tosiaan jäi.

      Poista
    2. Jees, tänks! Näillä tiedoilla eteenpäin (jos joskus vaan sais noi puikot aiemmista jutuista tyhjiksi :P)

      Poista