Sivut

torstai 22. marraskuuta 2012

Furoshiki

Sain Finlaysonilta pikkujoululahjan ja sen mukana myös kangasta jolla voi sitoa paketit furoshiki-tyyliin. Minä kun niin usein aina meuhkaan siitä että kaikki on jo niin nähty niin tässä nyt tuli kyllä jotain mikä virkistää mieltäni! :) Ne kaikki washiteipit, voimapaperit ja juuttinarut on jo ollut esillä kyllästymiseen asti paketointitrendeissä joten kankaaseen käärityt paketit ovat kyllä kaivattua vaihtelua! (Itsehän silti käytän niitä samoja 15 vuotta kierrätettyjä papereita mutta KUITENKIN!)


Onhan Finlaysonin kankaat melko arvokkaita käärepaperiksi kun aina ei edes paketoitavan lahjan arvo yllä samaan mutta tässä furoshikijutussa kangasta menee sen verran paljon että siitä oikeasti voi sitten ommella jotain joulun jälkeen!

Finlaysonilla on käärimisohjeita mm Pinterestissä ja itsekin kokeilin suurieleisesti kietaista sohvatyynyn pakettiin. (Koska oli kiire päästä kirjoittaan tästä heti eikä sitten kun tämä on jo nähty kaikissa muissa blogeissa!)



Enemmän silti lämpenen kankaaseen käärittyihin paketteihin ulkonäöllisesti perinteisempään menetelmään kuin furoshikisolmuihin mutta silti olen todella innoissani tästä ideasta! Jos siis haluaa lahjoja jotakuta myös sillä kankaalla. 

Itse en taida kuitenkaan malttaa tätä punaista Elefanttikangastani laittaa käärepaperiksi ;D Joten nähtäväksi jää mitä siitä keksin :)

18 kommenttia:

  1. Paketointiin voi käyttää myös erilaisia huiveja. Niitä löytyy kirpparilta halvalla. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä tykkään enempi kangasideasta, jos siis kangas on sellainen että sille on lahjan saajalla käyttöä. No tietty miksei huivikin jos on kiva huivi ;D

      Poista
  2. Hienoa, hauskaa kun ovat keränneet ohjeitakin aiheesta! Itse olen haaveillut kangaskääreistä ihan ilman japanilaisvaikutteitakin, mutta pitää vissiin tulla muoti-ilmiö, ennenkuin toimerrun kokeilemaan. Liinun kirpparihuivi-idea oli aika herkullinen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä :) Onhan niitä kangaskäärejuttuja semmosina "kestokäärepaperi"-meiningillä mutta mun mielestä ois just hauska että kankaasta voi sitten tehdä jotain joulun jälkeen.

      Poista
  3. Sain viime vuonna pikkuisen avainkaapin, joka oli kiedottu kirppikseltä ostettuun uudehkoon isoon kankaaseen - ja tämä lahja tuli kaverilta, joka ei ole käsityöihminen!

    VastaaPoista
  4. Muutama vuosi sitten oli Marimekon jouluinspiraatiolehdessä ohjeita noihin sidontoihin. En sit kuitenkaan vielä ole saanut aikaiseksi toteuttaa kun en oo raaskinut kankaita valita tuolta varastoista ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vähänkö muuten vois tehdä Pakolliseen jouluun joulusidontoja makuuhuoneen puolelle ;D Mut joo, pitäs olla kyllä tarkkaan valittu kangas että paketin päälle kääräsis :)

      Poista
    2. REPS :D

      Vähän pakettinarua jne. :D

      Poista
  5. Mä olen ehkä vähän hidas hämäläinen, koska mä olen pääsemässä ehkä tänä jouluna vasta tuolle voimapaperi-ja-naru-asteelle! :D Tähän asti olen ollut niin laiska ja paketoinut lahjat ihan perusjoulupaperiin.

    Joulusidontaa-lahjakortti voisi toimia älä-osta-mitään-joululupaukselleni ja joulua vihaavalle miehellekin... hmmm... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Luulen että voimapaperi ja naru ovat ikitrendikkäitä :D

      Ja joulusidontalahjakortti on varmasti mieleinen vaikkei muuten niin joulusta välittäisikään :D

      Poista
  6. Aika myttyjä on, vaikka hienoista ja kalliista kankaista. Jotain "uuttahan" on keksittävä joulumarkkinoille. Mutta kierrätysversio ehkä toimisi, jos siis saajakin samanhenkinen ja keksisi jatkokäyttöä. Mutta tietysti näitä "kääreitä" vois käyttää myös joulusta toiseen kestoina... Ja voishan se lahjakorttikin olla jemmattuna johonkin myttyyn...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No joo, toi mun on aika myttyisempi kuin ne Finlaysonin esimerkit :D Mutta joo, Globe Hopella ainakin on myyty sellaisia kestolahjakäärepusseja missä on lista vuosilukuineen että minä vuonna on kellekin siinä pussissa se lahja, sellainen oisi aika hauska :)

      Poista
  7. Mä oon jo monena vuonna ajatellut ompelevani erikokoisia pusseja, jotain ihan yksinkertasia. En vaan ole ehtinyt toteuttaa. Nyt mulla olis kaapissa parit sopivat kankaatkin kyseiseen projektiin, jotka sain ilmaseks jonkun ompelijamummon jäämistöistä. Lahjansaaja voi sitten itte päättää haluaako käyttää pussin itse seuraavana jouluna vai "heittää pois" niinkuin paperit (jolloin minä hyökkään haukkana paikalle ja otan uusiokäyttöön).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä aloin nyt ompeleen pusseja! :D Sellaisia mihin oon kirjoittanut valmiiks vuosiluvut 2020 asti ja viivat perään että voi kirjoittaa kuka sen saa ja haluaisin että ne ei jää jumittaan yhteen perheeseen vaan pääsevät maailmalle!

      Poista
  8. Minulla on ihan sama tavoite kuin krumppukräätärillä. Vanhat joululiinat kirppareilta on oikein oivia joululahjasäkkimateriaalia. Ahistaa tuo joulupaperin tuhlaus....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen tosiaan perheestä jossa paperit käytetään aina uudelleen ja uudelleen (no okei, mä kyllä ostan uusiakin jos paketoin täällä enkä vasta kotikotona mutta aika pienistä paperimääristä on kuitenkin mun kohdalla kyse) mutta aloin silti vääntään pusseja, ainakin muutaman jos niistä tulee kivoja.

      Poista